عنوان های سبک پازل همیشه طرفداران خاصی را به خود اختصاص می دهند و کمتر کسی است که از این گونه بازی ها خوشش بیاید چراکه بیشتر افراد، عاشق هیجان هستند و دوست دارند بازی هایی را امتحان کنند که دست کم چاشنی هیجان در آن ها به کار گرفته شده باشد. اما اگر یک عنوان در سبک پازل با داستانی جذاب، شخصیت های دوست داشتنی و البته چاشنی هیجان همراه شود قطعا نمره مثبتی را در کارنامه تیم بازی سازی آن ثبت خواهد کرد. بازی Cut the Rope نیز یکی از این دست عناوین می باشد که با برخورداری از گیم پلی جذاب، سبک پازل و داستانی قابل قبول به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و توانسته است تیم بازی سازی خود یعنی ZeptoLab را سربلند کند. این بازی به شدت محبوب تا کنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل پلی به صورت کاملا رایگان دانلود شده و موفق به کسب امتیاز قابل قبول ۴٫۳ از ۵ شده است که در ثبت این امتیاز بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر نقش داشته اند.

داستان بازی از این قرار است که در ابتدا بسته ای عجیب به دست شما می رسد که با باز کردن آن با موجودی دوست داشتنی و با نمک روبرو می شوید که تا کنون هرگز شبیه به آن را نتنها در دنیای واقعی بلکه حتی در هیچ بازی دیگری نیز مشاهده نکرده اید. این موجود عجیب فقط آبنباتش را می خواهد و این شما هستید که باید به او کمک کنید تا به عشقش برسد!

شما باید در این بازی با بریدن طناب ها به طور صحیح، آب نبات را به این موجود با نمک برسانید و البته ستاره هایی که در مسیر آب نبات قرار دارند را نیز کسب کنید. شاید در ابتدا این کار کمی ساده به نظر برسد اما با پیشروی در مراحل بازی، کار شما کم کم سخت تر خواهد شد و نیاز به مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد. همچنین موانعی بر سر راه شما قرار خواهد گرفت که رساندن آبنبات به موجود دوست داشتنی بازی را بسیار سخت تر و چالشی تر خواهد کرد. از همه مهمتر می توان به عنکبوت های بدجنس اشاره کرد که علاقه زیادی به از بین بردن آبنبات شما دارند و اگر بی دقتی کنید و یا سرعت عمل خوبی نداشته باشید بازنده مرحله خواهید بود.

المان های زیادی در بازی گنجانده شده که به افزایش محبوبیت بازی کمک شایانی کرده و کاربر را مشتاق تر از قبل خواهد کرد. گرافیک بازی محیطی شاد و مفرح را برای شما به ارمغان می آورد و باعث می شود که ساعت ها میخ کوب بازی شده و تمام کار های روزمره خود را فراموش کنید!

Cut the Rope یک عنوان کاملا رایگان می باشد اما آیتم هایی در بازی وجود دارد که اگر بخواهید از آن ها استفاده کنید مجبور به پرداخت هزینه می شوید. لازم به ذکر است که در طول بازی هیچگاه احتیاج مبرم به این آیتم ها پیدا نخواهید کرد و تمامی مراحل را می توانید تنها با خرج کردن هوش و ذکاوت خود با موفقیت به پایان برسانید!